Кундаліні – Пайлот Баба

Пайлот Бабаджі

Глава 18. Внутрішній світ

Ви джива. Ви діючий, ви мандрівник. Ви подорожуєте вже багато народжень. Ви стільки разів приходили на цю Землю та поверталися, але все забули.

Ви могли забути. Можливо сьогодні розум забув, але ваше тонке тіло зберігає у пам'яті все. Воно зберігає все у пам'яті, ніби Бхарата муні.

Навколишній світ, який ми спостерігаємо, – це сад Маї, прекрасна картинка Махамаї. Подивіться на неї. Не тільки ви, але навіть ріши та муні втрачали свої відчуття, дивлячись на неї. Але вони були уважні (усвідомлені), вони зробили себе втіленням Бога. Це результат медитації та відданості.

Коли трапляється медитація, світ забувається: а якщо ви поглиненні медитацією, то забуваєте також відчуття «я» і тоді медитація, споглядач і його об’єкт зливаються в одне. Це звільнення, це пробудження Бхагавати.

Людське тіло унікальне, воно об’єднане з великим світом. Тонке тіло набагато глибше фізичного, а астральне – набагато глибше тонкого.

Людське тіло складається з цих трьох тіл. Численні центри, клітини та потоки знаходяться в обох тілах: як у фізичному, так і в тонкому.

В цих центрах записана велика поезія життя, а в деяких з них ховається унікальний скарб. Змішуючись та переплітаючись, ці потоки зберігають людське тіло неушкодженим, бережуть його та підтримують.

За межами цього тіла існує світ, де струмують подібні річки та ховаються колодязі повні нектару. Поки життя не отримає благословення від творця людської сили, це не життя.

Благословення існує, коли все активне, і воно також залишається, коли решта світу розширюється чи звужується. Без цього життя мертве, а досвіду не існує. Людське тіло складається з багатьох тіл, але головне має у своїй основі три – у них тісніші відносини з трьома локами Брахманди (кокону).

Людське тіло підпадає під вплив цих трьох тіл. Пробудження трьох лок, трьох світів і трьох тіл з відповідним їм рухом залежить від Бхагавати, яка стоїть за ними.

Вона Кундаліні. Інколи вона постає як Дурга, Калі чи Сарасваті, а часом – як Тріпура Сундарі.

Як інтелектуал чи вчений, ви можете називати це енергією, в цієї сили так багато форм.

Ідімо, я відведу вас до спадного порядку йоги четани (усвідомлення) вашого тіла і ви відправитеся прямо в стан самадхі.

Ви – шедевр Творця.

Місяць живить його нектаром.

Це тіло призвано небом і землею. Вогонь також відомий як «теджас» (зростаюча психічна енергія), дає переживання своєї суті. Вогонь – найкращий посередник для основи й для повернення.

Вогонь приносить тонкий світ у фізичний і перетворює фізичний у тонкий.

Своїми ритмічними приливами та відливами повітря зберігає під контролем увесь рух всередині тіла.

Воно причина тактильних відчуттів.

Процеси, які відбуваються на язику – хімічні. Вода створює і нектар, і отруту. Земля дає вам здатність розрізняти (відчувати) видиме.

Все це означає, що самі ви зійшли з космосу, плавно спустившись через небеса.

Щоб створити це тіло, знадобилося багато років. А де ввесь цей час були ви?

Чи думали ви коли-небудь, скільки болю було пережито і скільки сил потрачено дживою, щоб привести вас на цей ступінь, пробудити від глибокого сну, який тривав сотні й сотні тисяч років на колінах Махамаї.

Але це можливо, якщо на вас впаде благословенний погляд якогось гуру.

Я шукав вас так багато років, але ви, ставши ілюзією, тримали дживу зв’язаною.

Ви – це єдність свідомої та несвідомої форми. Ви можете бути чоловіком чи жінкою.

Будь ласка, не дивіться тільки на своє теперішнє. Подивіться також на пройдений шлях: це необхідно для вашої внутрішньої подорожі.

Я хочу, щоб ви всі стали свідками різних форм Джагадамби. Вам, людям, потрібно зрозуміти, що за своєю суттю ви один з образів Джагадамби – Божественної Матері.

Ви можете бути сомою у вигляді шрімати, йогою в образі четани, Чандракалою як Шраддха, чи кусумою (квіткою) у формі сат’ярупи (природи істини). Ви можете володіти "Я", будучи моту чи чоту (великим чи малим), чи мудрістю як «Мадур’я Кадамбіні». Всі матері зі своїми життєвими цілями, які прийшли на цей шлях, не так легко пройшли його. Це так тому, що ви всі були колись дівчатами, призначеними для насолод, а також тими, хто дарує звільнення як Ганга мата. Та з вас, хто піде вперед – досягне у своїй душі любов та божественність.

Ці якості восторжествують серед вас. Такі святі як Мангала Гірі, Ніт’янанда, Дів’янанда, Авдеша, Рамешварананда, Шанкарананда та інші, були чоловічими душами, вони очистили свої бажання (звички, інстинкти) і стали усвідомленими себе (реалізованими) душами. Але і перед ними Мая розставляє сіті своїх васан. Всередині них пробудилася спляча Махамая і проклала шлях до кайвальї (звільнення).

Коли я прокладав дорогу до стану самадхі, відчинити ці двері було дуже важко. Коли я звертаюся до когось з вас, йогів, які прагнуть себе пізнати, слід розуміти, що я звертаюся до вас усіх.

Я пробуджу Бхагавату пізніше, а раніше познайомлю вас з дорогами, селами, і всіма результатами її праці.

Інколи вона перебуває у сплячому, а інколи – в пробудженому стані.

Вона активна в сушупті (сні без сновидінь) і в стані тур’я (поза свідомістю), а також за ним. Вона і рітумбхара, і праджняна. Вона тече всіма нервами. Це її життєвий шлях. Поки не було створено цього тіла, вона подорожувала мільйони років.

Речі, які я вам розповідаю – це не тільки мій досвід. Я вже розповідав вам про це, але ви всі забули.

Ви забули, бо васана побудувала свій дім у вашому розумові.

Сидячи в медитації, я безпосередньо бачив енергію Параматми, сховану у всіх діях; і ви це теж побачите, коли будете перебувати у своїй власній йозі самадхі.

Просто казати: «Йога – це самадхі», – не достатньо, тому що йога створює шлях. Сходження на висоту – це спускання життя. А опускання з вищих планів – це шлях до людського тіла.

Спочатку все було з Брахманом, було Брахманом, було чистим. Це вийшло з нього і стало атмою. Атма поширилася і перетворилася в дживу. Щоб стати дживатмою, їй прийшлося пройти 8400000 народжень в різних черевах. Вам прийдеться стати всяким: мудрим, духовним, зібраним (тим, хто контролює свої почуття) і тому подібне. Але все сходиться до йоги. Любов, відданість та мудрість існують на своєму місці. Вони допомагають вам іти до знаючого.

Сходити з неба та спускатися на землю: така властивість природи. Це сходження. А зараз вам потрібно встати на шлях піднімання. У процесі спускання все додавалося, все змішувалося – такий процес створення. Для створення нового додається нектар і це розширений шлях творення. Це утворюючий (творчий) світ. Тут необхідно позитивне і негативне. Але для досягнення самадхі потрібен шлях самотності. Це шлях віддачі та відокремлення.

Йога, про яку я кажу, відрізняється (відокремлюється) від інших йог. Йога – це творчість, це шлях оволодіння знаннями. За допомогою йоги природа створює світ додавання видалення. Шлях, яким я вас веду, – це наука про душу і в термінах цієї науки він називається розсіюванням.

Перед вами протікають два процеси: ваша душа і ваше тіло. Перший – Брахман, другий – природа. Перший дуже великий і простирається над усім. Це пуруша та пракриті. Другий дуже малий та обмежений – маленьке тіло, всередині якого атма. Обидва є світами, брахмандами. Ваше тіло – це механізм, який працює під керівництвом атми. Одне тіло – дуже велика брахмана, а інше – маленька брахмана.

Точно так само природа знаходиться всередині Брахмана. Це теж внутрішні процеси. Якщо ви зможете піднятися до самадхі, тоді зустрінете велич. Це стан майбутнього. Природа – це стан об'єднання властивості «агама-гам’я» (спускання-піднімання). Вам потрібно йти до джерел природи і тоді всі спотворення проявляться. В цьому світі все можливо. Ця велич доступна в будь-якій матерії: як у грубій, так і в її тонкій формі. Це означає, що вона доступна також в цьому тілі.

Увесь світ – це процес, цикл подій. В ньому, приходячи і йдучи, постійно відбуваються хімічно-фізичні та полярні процеси. Це означає, що коли хтось народжується, в той же момент когось обіймає смерть. Цей процес можливий, оскільки він поділений на багато предметів і складів. Необхідно знати увесь схований рух, що відбувається за цією активністю.

Таким чином, дорогий мій практик! Будь ласка, спостерігайте за власними рухами. З цього спостереження починається практика. Будь ласка, подивіться серйозно, що це – все те, що вас оточує, в якій формі воно постає? Що з цього ви відкинули? Чому ви їх зупинили? Ви б не захотіли залишити все те, що приносить переживання насолоди та задоволення. Ви захочете залишити непотрібне та некорисне, і незначне. Можливо це зневіра. Вона немає сенсу і є причиною ще більшої безглуздості, а тому може бути відкинута.

Друге – це біль, втрата – завдяки їм ви нічого не отримаєте. Авжеж, вам захочеться це залишити та не тримати при собі. Крім оточуючих вас речей, які потрапляють на очі, чи отриманого досвіду, все є – сутність. Якості сутності, її дії можуть бути великими, малими чи рівними. У неї є корінь, властивості та активність. У всьому цьому головне – це характер (дхарма), а решта п’ять – це властивості. Властивості, характер і дії – це головні риси сутності. Рівність – це властивість всіх п’яти.

Серед шести вищезгаданих принципів, перші три – сутність, властивість і дія. Це основні причини. Всередині них видно потребу в діях і вони розуміються в релігійному чи нерелігійному вигляді. Ці три – причина релігійного і матеріалістичного світогляду. В них немає ні руху, ні дії. Все це тільки слова, які застосовують для прикладних цілей.

Субстанцій чи таттв (першоелементів) всього дев'ять: земля, вода, вогонь, повітря, ефір, час, напрям, розум і душа. Ви бачите все це у вашому житті. Переживання (досвід) цього сприймається явно чи дотично. Всі вони активні в різного роду формах. Вони змішуються із життям і є частиною процесу створення. Без цього неможлива ні одна форма існування, руху чи самовизначення.

Земля, вода, вогонь, повітря та ефір – це п’ять першоелементів. Співвідношення цих елементів є варіаціями всіх можливих форм життя. Властивість елементу землі – це запах, води – текучість, вогню – форма, повітря – дотик, а ефіру – звук. Ніс, язик, очі, шкіра та вуха – п’ять органів, які є їхніми найкращими провідниками. Хронологічно були створені запах, смак, форма, дотик та звук. Запах існує на передньому боці носа. Він фізичний (твердий), тому містить властивості землі. Смак розміщений на передній частині язика і, будучи за своєю природою рідким, містить властивості води. В чорних частинах зіниць зберігається теджас таттва вогню. Він вловлює всі форми. Шкіра покриває все тіло, вона легко відчуває дотик світу, який наповнений повітрям.

Якщо ви спробуєте одну за іншою виділити ці таттви, тоді досягнете самадхі. Бо таттви обволокли вас своїм магнетизмом. Їхній вплив відокремив вас від самих себе (від істинної суті). Коли ви утримуєте увагою одну таттву, ви відсторонюєтеся від інших, анулюючи їх. Але характер, властивості та дії всіх таттв різні. В тій чи іншій формі вони присутні скрізь. Хоча вони пройшли довгу подорож і прийшли до Землі у своїй формі, все одно вони всередині всього. Можете взяти будь-яку сутність: вона проведе вас до цілі.

Візьмемо, наприклад, землю (ґрунт). У неї є запах. А також є смак, форма та тактильність. Головна її властивість – це запах, але інші три атрибути невидимо діють всередині неї. Якби в землі не було вогню, тоді не зійшло б ніяке насіння, не виросло б ніяке дерево. Схований всередині землі вогонь руйнує форму насіння і дає нове життя дереву. Він створює нову форму. Точно так само, якби в землі не було б води й повітря, ніяке життя не змогло б стати великим деревом. У вашому тілі теж є частини землі. Ви ходите по землі, оброблюєте її. Якщо хочете, ви можете об'єднатися з таттвою землі, і, сидячи під землею, можете отримати своє самадхі.

Якщо ви досягнете фінальної частини медитації, тоді зможете стати єдиним із Землею і встановити відносини зі всіма дживами та допомагати їм. Земля зв’язана з Місяцем, Сонцем та Марсом.

Якщо ви станете єдині із Землею з вами буде зв’язаний увесь Всесвіт. Коли ви станете підключеним до всього Всесвіту, тоді ваші намір та молитва принесуть благо всьому людству. Земля не дозволить вам залишити своє тіло. Вона буде щаслива взяти вас на руки і заради благих справ вона захистить ваше тіло, тому що ви, як і вона, залучені та дієте в ім'я захисту світу. Залишивши позаду маленькі насолоди розуму та тіла, ви станете благословенними, параманандою (вищим блаженством). Ви станете єдиним з природою. Всі ваші частини – дари природи. Все ваше тіло створене з природи.