Глава 19. Мудри (практика)
МУДРА
Початок, Вища Свідомість, Шива – звідки пішов космічний танок Всесвіту – Натараджа – або Король Танцю. Це не просто танець, це комбінація мудр і поз, що мають духовне (йогічне) значення. Танець для Гімалаїв – це танець на Кайлаші – звідки й зійшла наука про Мудри. Це форма відповідності наших частот та частот (вібрацій) у Космосі. Ведучи нас від фізичних насолод до духовних устремлінь, коли Він танцює, Він вводить Всесвіт у Свідомість Усвідомленості, що розвивається як життя у Всесвіті. Це життя, братерство, співчуття, вдячність, доброта, все, що притаманне людству. Це танець творіння Шиви. Коли він танцює “Тандава”, – це шлях занурення Всесвіту у Нірвану. Ця руйнація може бути навіть у формі цунамі, вулканів, коли всі П'ять Елементів починають підтримувати трансформацію енергії, розчиняючи все. Шива це Союз Джарти (Мертвої, неусвідомленої матерії) та Четни (Елементу Усвідомленості, Свідомості), тому Він несе і життя, і смерть. Це складова хвиля танцю Шиви, котра несе Творіння та Руйнування, обидві форми ви можете бачити у Його дії. І в дії мудр, бандх та крій. Все це поєднує Саттву, Раджас і Тамас в одне ціле. Це те, що дасть вам реалізацію в Самадхі, адже Шива завжди після будь-якої дії в танці занурюється в Самадхі. Його Самадхі – для всього людства, не для нього самого. Щоб вийти за межі форми, щоб стати Нічим і стати більше, ніж усі. Стати Початком.
Таким чином, Гімалайська Сіддха Йога – це сакральна наука про Мудри, Пранаями та все, що допомагає досягти кульмінації медитацій – Самадхі.
АГОЧАРІ МУДРА
Стародавні святі, мудреці та практики поринали глибоко всередину себе, щоб знайти найпліднішу мудру чи асану. Вони шукали те, що принесе користь.
Агочарі мудра – це одна з таких потужних мудр, також її вважають однією з найпотужніших Тратака-крій (концентрація погляду), котрі сприяють входженню в глибоку медитацію. Ця практика, суть якої полягає в тривалій концентрації погляду на носі, є невід'ємною складовою Крія і Хатха-йоги. Очі повинні дивитися в незвичну для них точку. У такому положенні в очей виникає нова для них роль, заодно це їх зміцнює та покращує зір.
Практика Агочарі мудри у поєднанні з асаною може стимулювати стан високої концентрації та спокою ума. “Агочарі” означає “непізнаваний”, тобто те, що перебуває за межею почуттів, за межею ума. Це дуже особлива мудра. Її правильне виконання підвищує усвідомленість та сприяє виходу за межі Свідомості цього світу.
Агочарі мудру також називають “Насікагра Дрішті” – “Насікагра” означає “кінчик носа”, а “Дрішті” – “погляд”. Таким чином, сама назва дає вказівку, як практикувати цю мудру – пильно вдивлятися, концентруватися або спостерігати за кінчиком носа. Її багато практикують Сіддха-йоги в Гімалаях. Її практикували ще навіть до того, як з'явилися Веди. При виконанні цієї мудрі, очні повіки повинні бути напівприкриті, а очі повинні дивитися вниз на кінчик носа (в нього потрібно вдивлятися). Але ця практика має виконуватися протягом тривалого часу. Це чудовий метод для входу в медитацію.
Практик-Садхака повинен тримати тіло, шию і голову прямо й нерухомо та вдивлятися в кінчик свого носа, а не дивитися туди-сюди. Ця наука про те, як очистити ум і зробити його нерухомим, а також сфокусувати його в одну точку.
Якщо практикуючий продовжить цю практику, його концентрація перейде в медитацію. Потрібно сісти в комфортній медитативній позі, заплющити очі й розслабити все тіло. Потім потрібно трішки розплющити очі та сфокусуватися на кінчику свого носу.
- Не напружуйте очі.
- Намагайтеся, щоб обидва ока дивилися на кінчик носа, направляйте увагу обох очей прямо на нього. Дві лінії носа повинні злитися в одну, утворюючи точку у формі літери “V”, відчуйте, де це відбувається.
- Направте точку уваги в центр. Якщо ви бачите точку у формі літери “V” – то ваші обидва ока вже не треба фіксувати на кінчику носа. Ваша практика має бути усвідомленою, утримуйте увагу на кінчику носа (або на точці у формі літери “V”) протягом деякого часу, ви не повинні відчувати дискомфорт чи труднощі.
- Постарайтеся зберігати розслабленість у цьому положенні та поступово збільшуйте час практики. Привчіть себе до довгого сидіння, збільшуючи час один раз на тиждень. На початку, вам потрібно досягти концентрації на кінчику носа без зусиль протягом однієї хвилини, після цього ви почнете усвідомлювати своє дихання.
- Коли під час концентрації на кінчику носа ви почнете чути звук усередині нього, звук вдиху та видиху, то вдосконалюйте свою усвідомленість дедалі більше. Продовжуйте практикувати. Можете тримати палець на кінчику носа, щоб упоратися з проблемою зміщення уваги. Або рухайте пальцем (для відпочинку). Але рухайте пальцем дуже повільно, утримуючи фіксацію очей.
Ця мудра істотно сприяє концентрації, заспокоює нервову систему і стимулює кореневу чакру (Муладхару). Коли стимулюється основа, інші рівні енергій теж починають відкриватися чи пробуджуватися. Енергії починають текти вгору.
НЕ РОЗДІЛЯЙТЕ ЧАС
НАШ УМ СТАВ КЛАДОВИЩЕМ ІНТЕЛЕКТУ
ЧАС ГОВОРИТЬ: “ВЕРНИСЬ!”
“ВИПРОБУЙ МЕНЕ!”
“СТАНЬ МНОЮ!”
АЛЕ ІНТЕЛЕКТ БОЇТЬСЯ ТА ШУКАЄ ОБҐРУНТУВАННЯ
ЧАС ЗАВЖДИ ТУТ
НЕПОДІЛЬНО
МИНУЛЕ Й МАЙБУТНЄ – ЦЕ ТВОРЕННЯ НАШОГО УМА
ВИЙДІТЬ ЗА МЕЖІ ОБҐРУНТУВАНЬ
І ТОДІ ВИ ПОВЕРНЕТЕСЯ ДО СЕБЕ
ПРАКТИКУЙТЕ, ЩОБ ВІДКИНУТИ ПРАКТИКУ
ТОДІ ВАША РЕАЛІЗАЦІЯ, ВАШЕ ПРОСВІТЛЕННЯ ТРАПИТЬСЯ
ПРОЯВИТЬСЯ ВАША ІСТИНА
І ВИ БУДЕТЕ НІЧИМ ІНШИМ, КРІМ ІСТИНИ.
БХУЧАРІ МУДРА
Ця мудра означає пильне вглядання в порожнечу. Для чого нам потрібно дивитися в порожнечу? Тому, що це наше – Першоджерело. Пустота – це центр уваги всього. Ця мудра допомагає зрозуміти порожнечу зсередини та заспокоїти ум.
Процедура полягає в наступному: практикуючий повинен зайняти сидячу медитативну позу перед стіною (якщо стіна біла, то це значно допоможе практиці) і спрямувати погляд на стіну.
Покладіть великий палець правої руки між вашим носом і верхньою губою. Уважно вдивляйтеся на ваш мізинець.
Продовжуйте практику, і через якийсь час опустіть вашу руку і продовжуйте дивитися на місце, де був ваш мізинець, тобто дивіться у пустоту. Якомога довше концентруйтеся на цій точці та не думайте ні про що інше. Бхучарі мудра є дуже ефективною у поєднанні з Махабандхою.
МАХАБАНДХА
Махабандха означає, що ви не дозволяєте Апані та Прані витікати назовні. Махабандха зупиняє рух енергії вниз від Вішудха чакри до Маніпура чакри, а потім далі, до Муладхари чакри. Таким чином, увага має бути спрямована на Муладхару, Маніпуру та Вішудху чакри.
Зробіть повний вдих і повний видих через рот. Потім зробіть затримку на видиху. Руки утримуйте на колінах. Підніміть плечі та трохи нахиліть тулуб уперед, при цьому спину тримайте прямою, це буде Удіяна Бандха. У цей час зробіть Джаландхара Бандху і концентруйтесь на Вішудсі. Зрештою зробіть Мула Бандху і сконцентруйтеся на Муладхара чакрі. Залишайтеся в цьому положенні, зберігаючи всі три замки-бандхи, доки легко утримувати дихання. Потім розслабте замки в тій самій послідовності, в котрій ви їх зробили. Зробіть глибокий вдих і поверніться у вихідне положення. Дихайте як завжди та залишайтеся якийсь час у цьому положенні.
Слово “Маха” на хінді означає “Вищий, великий”, тобто це один із найпотужніших замків (Бандха), завдяки якому створюється повна єдність з усіма п'ятьма елементами в нашому тілі та у Всесвіті. Він не тільки тонізує наші м'язи та нерви, але також регулює діяльність нервової системи та дуже позитивно впливає на наш ум.
Пам'ятайте, яку б асану, мудру чи бандхи ви не практикували, практикуйте достатньо, а потім киньте практику. І тоді почнеться ваша подорож всередину самого себе. Отже, будьте усвідомлені та практикуйте.
КХЕЧАРІ МУДРА
Як нам уже відомо, найвищим елементом з усіх є Вища Божественна Свідомість – Простір, з якого зійшла Прана, рух, повітря... Є деякі дуже корисні мудри для того, щоб повернутися до нашого першоджерела. Насправді – це дар Гімалайських йогів людству. Кхечарі Мудра – це одна з таких потужних мудр, які допомагають практикуючому піднятися назад до свого першоджерела. “Кха” – це ще одна з назв Акаши або неба, а “Чарі” на санскриті означає “рух”. На хінді говорять “charachar jagat” або Всесвіт, що вічно рухається, в якому є життя. Оскільки сама назва цієї мудри означає рух, то очевидно, що вона допомагає досягти нашого астрального плану, який є тоншим. А старанний практик з її допомогою може справді піднятись в небо.
Тут треба обов'язково врахувати, що цю мудру можна практикувати лише під керівництвом Духовного Майстра. Процес полягає в наступному: язик стає таким довгим, що з часом він може торкатися кінчика носа. Гуру чистим вістрям підрізає по трохи сухожилля язика, дуже повільно протягом тижнів. Полоскання рота сіллю та куркумою не дозволяє язику зростися знову. Коли, через тижні практики, язик може торкатись внутрішньої частини лоба, це вважається завершенням першого ступеня Кхечарі Мудри.
Після того як це досягнуто, практик, сидячи в Сіддхасані, вчиться повертати язик вперед і назад та, торкаючись піднебіння, закриває задній носовий отвір завернутим наверх язиком й фіксує погляд в області міжбрів'я. Коли носовий отвір закривається, це не дозволяє Прані проникати в Іду та Пінгалу, а направляє її прямісінько в Сушумну. Дихання зупиняється. Язик купається в нектарі. Таким чином, практикуючий завершує Кхечарі мудру. Кхечарі мудра стає особливо ефективною, якщо виконується у поєднанні з Брамхарі пранаямою. Це повне закриття виходу та втрачання Прани.
Це практика хатха-йогів давнини. Однак, якщо ваша практика щира і віддана, то навіть під час звичайної медитації ваш язик сам почне завертатися назад.
Ця мудра настільки могутня, що вона може допомогти практикуючому, так само як вона вже допомогла Гімалайським Сіддха-йогам перемогти голод, спрагу, лінощі, будь-яку хворобу, навіть смерть. Оскільки Прана не рухається вниз, а прямує вгору, то вона наділяє практикуючого особливими силами, відомими серед йогів як Сіддхи. І Йогі завжди залишається в блаженстві. Це – один із кроків до реалізації Істинного Я або Просвітління. Й зрештою все закінчується Самадхі, яке є нашим початком, джерелом нашого існування, нашого Буття.
ПОВНИЙ РОЗВОРОТ
Повний розворот означає – повернутися до першоджерела, з якого ми всі вийшли. Не розширення (назовні), але дійсний рух назад. Це такий чудовий спосіб сходження від фізичного рівня до Вищої Божественної Свідомості. Крок за кроком. Крутий поворот до Абсолютної Істини.
Ми вже розповідали, як простір прийшов до існування, простір став Праною, Прана – Пракриті, з Пракриті виникла Матерія. Все це – процес Спускання. Але для того, щоб піднятися назад, потрібна трансформація. Вогонь – це основний елемент для трансформації. Вогонь є у Всесвіті та всередині нас. Як поєднати наш внутрішній вогонь із вселенським вогнем і трансформувати кожен елемент у (більше) вищий? У цьому полягає мистецтво Сходження. Гімалайські Сіддха-йоги практикували та випробували на власному досвіді різні мудри, бандхи й асани та відкрили мистецтво Сходження. Це і є повний розворот.
Мудри, які пояснюються в цій книзі – наймогутніші. Але пам'ятайте, ви не повинні на них застрягти. Це потрібно практикувати, а потім вийти за їхні межі. Практикувати й залишити, і тільки тоді ви зможете досягти свого Першоджерела, або ж вам знову доведеться повертатися і продовжувати цю незліченну кількість життєвих циклів. Так само як ми використовуємо транспортний засіб для подорожі з одного пункту в інший, і залишаємо свій транспорт, коли приходимо до мети, так само і з практикою: практикуйте, а потім відкиньте. Ідіть далі. Практикуйте з усією вірою, і все трапиться.
ATOM
Кожна частинка Пракриті чи Природи, або Світобудови є Брахман, що ми також називаємо атомом. Він існує у всій атомній енергії.
В кожному насінні приховане дерево і
В кожному дереві приховане насіння
Кожен батько – чийсь син
Кожен син – чийсь батько
Кожен міні Всесвіт (Мікрокосм) є частина макро-Всесвіту (Макрокосм) і навпаки. Це наука, яка непідвладна логіці. Вона виходить за межі ума, інтелекту та можливостей мовлення. Логіка завжди прагне все розширити, досліджувати, поширити (назовні), тоді як подорож усередину себе або Подорож до Себе – це збирання, згортання та розчинення всього в його Початку – Джерелі.
Отже, повертайтесь – повертайтесь до себе (додому).
АГНІСАР КРІЯ
Техніка 1 – (Древній метод)
Сядьте у Ваджрасану (на колінах із прямою спиною). Великі пальці ніг зводимо разом, але не торкаючись одне одного, розставте коліна якомога ширше. Покладіть обидві руки на коліна. Випряміть руки в ліктях, трохи нахиліться вперед. Відкрийте рот і висуньте язик. Потім втягніть і вип’ячіть (надуйте) живіт, при цьому вдихайте і видихайте. Дихання має бути швидким і поверхневим, як у собаки. Пам'ятайте, що воно також має бути синхронним у такт із рухом (коливанням) живота. Виконавши вправу кілька разів, відпочиньте трохи, а потім повторіть все знову.
Техніка 2 – (Сучасний метод)
Прийміть вихідне положення, як описано в попередньому методі (техніка 1). Ці техніки схожі, за винятком того, що в другій техніці рух животом усередину та назовні відбуваються на затримці дихання. Зробіть глибокий вдих, потім видихніть, намагаючись виштовхнути повітря з легень. Затримайте дихання і повністю втягніть живіт. Потім, не вдихаючи, спробуйте виштовхнути, вип'ятити живіт назовні, після чого відразу втягніть його всередину. Однак слідкуйте за тим, щоб не затримувати дихання надто довго. Потім зробіть (повільний, глибокий) вдих. Це повний цикл вправи. Можете продовжувати виконання комплексу спочатку після невеликої паузи. Ви можете повторити весь комплекс ще чотири рази, з відновленням дихання після кожного циклу.
Практикуючи, робіть усе максимально свідомо. У такому разі результати будуть помітними та допоможуть вам просунутися у своєму навчанні.
ЧАТУРГА ПРАНАЯМА
Прана це, так би мовити, біоплазмова енергія, а Атма означає розширення Свідомості до нових рівнів часу та простору.
Чатурга Пранаяма – це метод відкриття нового рівня (переходу на новий рівень) свідомості за допомогою Прани.
Він веде до четвертого рівня (виміру). У цій пранаямі є п'ять етапів (стадій), які потрібно виконувати в такий спосіб.
1-й Етап
- Сядьте зручно, заплющіть очі. Тримайте спину прямо.
- Зробіть глибокий вдих і видих без “кумбхаки” або затримки дихання.
- Продовжуйте в тому ж дусі, виконуючи стільки циклів, скільки вам буде комфортно, тобто, вдих-видих без затримки дихання.
- Нехай ваше дихання стає все глибшим і тоншим, під час чого перенесіть свою увагу на потік дихання – ритмічний і плавний.
Після виконання багатьох таких циклів, наприклад 15-20 разів, приготуйтеся до наступного етапу.
2-й Етап
Синхронізація дихання з “OM” – більш ніж звуком. Нехай налаштування синхронізації відбудеться на ментальному рівні.
“О” потрібно вимовляти на вдихові, а коли переходите до “Мммммммм….” – воно має бути одночасно з видихом. Простежте, щоб звук вимовлявся подумки. Дихайте через ніс, а рот тримайте закритим. Намагайтеся продовжувати практику усвідомленого дихання з цією мантрою. У міру того як ви збільшуватимете практику, через якийсь час ви досягнете області свідомості третьої чакри.
3-й Етап
Повторіть другу практику (2-й етап) і утримуйте увагу “Бхумадья”, тобто, міжбрів'я (точці між бровами). Або “Насікагра Дрішті”, тобто, увагу на кінчику носа. Можна вибрати будь-який з цих центрів. Я рекомендую – центр міжбрів'я. Відчуйте, що ви видихаєте разом з уявним звучанням думки “Мммм…” в цьому центрі. Продовжуйте далі, зберігаючи усвідомленість дихання.
4-й Етап
Перенесіть свою увагу на Сахасрару з вдихом на звуку “О”. Відчуйте, як ця вібрація по черзі пронизує всі чакри, починаючи з Сахасрари, потім Аджна, Вішудха, Анахата, Маніпура, Свадіштхана та Муладхара. Відчуйте, як дихання разом зі звуком “О” рухається вниз по спині. Потім вимовляючи на видиху звук “Мммм…” відчуйте, як вібрація цього звуку по черзі пронизує чакри від Муладхари вгору до Сахасрари. Відчуйте, як звук разом із диханням рухається вгору хребтом. І таким чином один цикл буде завершено. Ви повинні продовжувати виконувати цей комплекс багато разів.
Зараз переходимо до завершальної практики на 5-му етапі.
5-й Етап
Коли ви починаєте п'ятий або завершальний етап, знову переносячи свідомість від однієї чакри до іншої, вимовляйте “ОМ” в Бхумадья – центрі між бровами. Продовжуйте подумки повторювати “ОМ”, синхронізуючи його з диханням – але зараз уже не потрібно усвідомлювати дихання.
Усвідомлюйте лише Мантру та енергетичний центр. Відчуйте звук “О” і звук “Мммм…” в тому центрі, де знаходиться ваша увага. Продовжуйте так само стільки, скільки зможете. Це призведе до глибокої інтроспекції (самоспоглядання) та розслаблення Ума. На цьому практика завершується. На кожному етапі приділяйте хоча б три хвилини виконанню практики. З них 12 хвилин (як мінімум) присвячуйте усвідомленню (роботі зі свідомістю у спокої). Чітко усвідомлюйте дихання, мантру та енергетичні центри, і ви обов'язково просунетеся на своєму шляху.
У своїй усвідомленості
Зустрінемось з Самим Собою
І тоді
КОХАМ (Хто Я?)
Стане
COXAM – “TO є Я” або
“ТОЙ хто Я є”
(або “ТО є – тому Я є)
Кундаліні – це танець Всесвіту.
Коли ви проходите між Шивою та Шакті, народжується творча сила, а коли те саме відбувається всередині, народжується сила безконечності (безсмертя)
ВІПАРІТА-КАРАНІ МУДРА
“Віпаріта” на Санскриті означає “навпаки”, вона виконується, щоб вивести за межі звичайних можливостей. Це одна з найдієвіших мудр, які допомагають учневі підняти потік енергії зусиллям думки. Метод полягає в наступному:
- Ляжте на спину, піднявши ноги вгору, не відриваючи тулуба від підлоги.
- Зробіть вдих (Уджаї Пранаяма) і підтягніть коліна до грудей, потім знову поверніть ноги у вертикальне положення. Підтримуйте таз обома руками. Ваша увага має бути спрямована на те, щоб відчути потік енергії, що піднімається від Маніпура-чакри до Анахати та до Вішудхи. Відчуйте, як нектар висхідним потоком розливається по всьому тілу. Дихайте через Вішудху декілька хвилин.
- Зробіть видих, зігніть коліна та підтягніть їх до лоба. Відчуйте, як потік нектару прямує до Аджни, а потім до Сахасрари. Коли це відчуття з'явиться, повільно та дбайливо опустіть своє тіло в початкове положення та полежте на спині якийсь час. Ви можете повторювати цю практику 10-11 разів. Але пам'ятайте, що практикувати її ви повинні під керівництвом досвідченого вчителя, після чого ви зможете практикувати самостійно.
Тепер розберімося навіщо ж нам потрібна Віпаріта-Карані Мудра і які результати вона нам дасть?
Щоб підняти енергію, нам спочатку потрібно відокремити фізичний елемент – Першоелемент Землі. Для цього необхідно пробудити або активувати Муладхара чакру. З цією ж метою можна також виконувати Ашвіні Мудру (стискати та розтискати м'язи ануса), за якою йде Шактічалані Мудра (упершись руки в підлогу в сидячому положенні стрибати на сідницях), потім Чакрасана для тіла (обертання тіла у сидячому положенні) і завершуємо Удіяна Бандхою (Середній замок – утримання дихання із втягуванням живота).
Кореневу (Муладхару) чакру також можна пробудити за допомогою Пашчимоттанасани або Віпаріта-Карані Мудри. Вони змушують потік Апани підніматися вгору. Коли після цих крій виконується Агнісара Крія, досягається явно відчутний результат. Річ у тім, що поки ми цим процесом не розбудимо центр, який знаходиться в пупковій області, він не відкриється, тобто, не активується. Ви нічого не зможете зробити з вашим тілом без допомоги Пупкового Центру, таким чином, практика Агнісара Крії дуже важлива. Енергія, що виробляється цією Крією, трансформує інші енергії (з одного виду в інший), а також особистість людини. Пупковий Центр – центр всього вашого тіла.
Пам'ятайте, якщо вам вдасться розбудити Пупковий Центр, ви самі станете Сонцем, тобто, ви станете центром (зосередженням) усіх енергій. Це піддасть всю систему, тобто всі ваші тіла, новій гравітації, сила якої виходитиме з Пупкового Центру.
Отже, ви повинні практикувати більше Агнісара Крії, щоб стати Теджас тілом. Сила цього тіла Вогню сприятиме розчиненню фізичного тіла – Тіла Землі в Тілі Води. Але це трапиться тільки якщо ви повністю відчуєте Муладхара Чакру, саме те, що ви можете робити в тілі Муладхара чакри, в тому просторі, з яким ви зв'язані, щоб створити Локу (Рівень Свідомості) у Всесвіті. Це перетворить Вогонь тіла в ефірне тіло, а потім Вогонь, під впливом Вогню, перетвориться на тіло Вітру. Ваше тіло стане невагомим. Ви будете якийсь час перебувати у стані, коли Свадіштхана чакра буде наповнена енергією Ефіру. Ви будете знаходитися у своєму тілі, і водночас у просторі, оскільки Вода – це не тільки Вода в океані, але також і Вода, яка знаходиться у просторі. Та Вода, з якої створене ваше тіло.
Якщо ви зможете виконувати Ашвіні Мудру разом з Шактічалані, доповнюючи їх мантрою “ОМ”, яку будете промовляти подумки, тоді ваш зовнішній ум стане внутрішнім умом і з’єднає ваше Теджас-тіло з Сонцем. В цьому стані ваше тіло може зберігатися тисячі років у печерах, так само як і під водою або під землею.
Ваша Внутрішня Сутність має намір сприяти розвитку внутрішнього Сонця, це підкріплюється твердою рішучістю не змінювати намір. Вам допоможе усвідомлення дихання в Пінгалі – це створить світіння всередині вас, наче маленький атомний центр усередині тіла.
Ніщо не втече назовні. Все буде збиратися воєдино всередині вас. Кожна дія буде індукувати цю енергію. На якій би планеті (Світі, Лоці) ви б не жили, ця планета має своє власне Сонце, і це Сонце є творіння, котре піклується про себе, заряджаючи себе енергією. Таким чином, яке б тіло ви не мали, яка б планета у вас не була, в гравітації якого Сонця ви б не жили, як людина – все це підкорятиметься гравітації атомного центру вашого тіла, яким є пупковий центр.
“Ваше тіло – це не ваше тіло; ваш ум – це не ваш ум і ваші знання – не ваші знання”. Все це ви осягнете, і “ви є одне з усім сущим”. Ви у Вищому Самадхі.
Ви хочете жити в цьому світі або ж ви хочете вийти за межі своїх п'яти тіл, щоб стати тілом космічним, вибір залишається за вами – яким шляхом іти до Самадхі. Але ви повинні переконатися, що ваше тіло готове. Якщо ваш ум не готовий, все в ньому згорить, і ваша особистість буде зруйнована (відчуття себе як особистості зникне). Таким чином, якщо ви хочете досягти Самадхі, важливо, щоб ви були готові пройти через міст Теджаса (Вогню) вашої сонячної системи.
ОМ
ОМ — це ім’я Бога, одне зі всіх інших. В самому цьому слові присутній процес Світотворення.
ШАМБХАВІ МУДРА
Шамбхаві або Шивані – це енергія Божественної Матері – Аді-Шакті, джерела всього сущого. Шива – це Каал або Час, Життя та Смерть.
Шива – це океан темряви, мається на увазі мертву темряву (абсолютну темряву), яка є нескінченним Нічим (Порожнечею). З цього безмежного Ніщо (Порожнечі) все, що існує, виникає як світло. Отже, Шива стає енергією Пустоти, водночас Шива сам по собі є світлом. Він сам йде в Самадхі.
Брахма є енергія Раджаса (те, що наука називає Електроном), Вішну є енергія Саттви (те, що наука називає Протоном). Але вони разом не можуть створити Світ без Шиви – Тамаса (того, що наука називає Нейтроном). Всі ці божественні енергії збираються воєдино, щоб піднести молитву Божественній Жіночій Енергії, тобто Аді-Шакті, з тим, щоб вона возз'єдналася з Шивою для завершення процесу Творіння, разом з Брахмою та Вішну. Цей союз відомий в Йозі як Трійця (Триєдність).
Пракриті вже виявила свої божественні енергії у формі Богині Лакшмі, яка з'явилася з Океану. Океан – це хвилі – це емоції – це Вода, щоб возз'єднатися з Вішну. Вона також проявила Богиню Сарасваті, енергію Пізнання, щоб з'єднатися з Брахмою. Однак Природа нічого не запропонувала Шиві – Вищій Божественній Енергії, тому що він завжди в Самадхі – це енергія Мокши, Нірвани, Звільнення та Розчинення чи Руйнування. Це трансформуюча енергія.
Усі божественні енергії у формі богів і богинь піднесли молитву Вищій Божественній Матері, що відома як Аді-Шакті, прийняти жіночу форму та возз'єднатися з Шивою. Вища Жіноча енергія набула форми Саті, і відбувся союз (з'єднання) Шиви та Саті у формі шлюбу. Але цей союз так ніколи й не став успішним, й привів до багатьох смутків у житті Саті та Шиви. Їхній шлюб став розосередженням їхніх енергій у Ніщо, ось чому Шива пішов назад у Самадхі. Самадхі – це Океан любові, океан співчуття. Самадхі стає Пустотою (Відсутність всього). Це Самадхі запускає колесо стрімкого розвитку цивілізації, створеної Брахмою, Вішну та Шивою, які тому й іменуються Три-Дева, завдяки Свідомості Божественної Матері. Таким чином, Шива став єдністю Джарти (неусвідомленою енергією) і Четни (енергією Усвідомленості).
Шамбхаві Мудру приніс Шива, щоб дати безсмертя Парваті, другому втіленню Саті. Вся наука, вся йога, відома як Просвітлення, Реалізація, Пізнання Вищої Істини, була розкрита Шивою для Парваті, що відома також, як Гаурі чи Шамбхаві. В книгах можна знайти багато методів оволодіння Шамбхаві Мудрою, але навчання має відбуватися лише під чуйним керівництвом Майстра.
Існує багато йогів та санньясі (ченців), які намагалися досягти стану Самадхі, але у них не було правильної практики Шамбхаві Мудри. Тому що вони не могли приборкати свою енергію насолод (Бхога – переживання проявленого світу), що доставляло їм чимало занепокоєнь. Тому вони не змогли принести ці знання Світу – вони помилялися щодо себе. Люди можуть використовувати різні методи, але єдиний вірний метод – це той, який практикується під керівництвом реалізованого Майстра. Бо Його знання вже стали Брахманом, Вищою Божественною Енергією.
САПТА-САМАДХІ