Гімалайська Сіддха Йога

Пайлот Бабаджі

Глава 18. Наука про самадхі

САМАДХІ це океан, куди стікаються всі річки. У кожної річки своя подорож. Всі вони намагаються стати більшими й більшими, навіть якщо стикаються з багатьма перешкодами та проблемами на шляху. Ви можете собі уявити, наскільки важкою може бути подорож річки, однак всі річки упокорюються одна перед одною, щоб добратись до океану. І починають вони свою подорож зі з'єднання крапель води. Уявіть, як усі краплі з квітів та дерев стають струмками, всі струмки стають однією річкою. Ви можете спостерігати за річкою, за її течією. Все це є союз. Цей союз і є йога. Йога це наука природного з'єднання, котре створило Всесвіт. Так вона існує. Все, що проявилось, відоме як буття. Це буття є Небуття. Небуття є Самадхі, котре є Початок всього і Кінець всього.  

Ви виходите з Самадхі та знову намагаєтеся повернутися в Самадхі, але тепер ви як річка, що бореться з багатьма видами активності, сподіваючись стати океаном. Цей шлях, ця подорож крок за кроком і є йога. Річка отримала джерело. Річка це зібрання води, вода це зібрання водню та кисню. Вони також є енергія. Все є прояв різних форм енергії. Рух енергії називається життям.

Життя – це подорож, життя – це рух, життя – це активність. Життя має швидкість. Життя має відрізок. Життя має завдання. Всі ці речі відбуваються завдяки Часу. Час це Життя, Життя це Час.  Усі дії трапляються послідовно у Часі. Спочатку і до кінця річку намагається зупинити інша сила, інша енергія, але річка повинна рухатися, тому що річка це зібрання води, а вода завжди тече. У цьому є тотальна смиренність. Тому всі річки стають океаном.

Ми людські істоти, у нас є життя. Нам дано час. Але час був розділений умом. Далі ум створив час (минуле і майбутнє) та швидкість. Усі світи створені умом. Все, що ми бачимо, є ум (тобто, зрештою, ми бачимо це всередині нашого ума). Все, що ви робите, все, що думаєте, чого торкаєтеся, що нюхаєте, що відчуваєте, все це ум. Але ви не ум, у вашого ума є своє походження.  Ум сам по собі інертний. Ум не активний, але що робить його активним, це – електрика. Електрика – це Прана. У Всесвіті все рухається завдяки Прані. Прана має своє походження і Прана переносить усе, на що було дано час у місце призначення. Отже, вам необхідно використовувати науку про Прану, щоб осягнути своє призначення. Прана ВСЮДИСУТНЯ. Це і є час. Мовчати (нічого не робити) і є теперішній момент. В цьому Мовчанні, коли ви є у самого себе, і є САМАДХІ.

Повернімось до нашого шляху досягнення Самадхі. У вашому тілі зібрано п'ять Першоелементів. Це союз п'яти Першоелементів. Це йога природи. Йога природи не є енергією розчинення. Йога природи творить індивідуальність. Ви не прийшли з зовні. Вас не зробили універсальним. У вас є ваша індивідуальна природа. Так, ви народжені перебувати у світі вашої індивідуальності.

Як ми згадували раніше, існує три основні енергії – ІЧЧХА, ДЖНЯНА і КРІЯ ШАКТІ. Самадхі можна практикувати за допомогою Іччха Шакті, Крія Шакті та Джняна Шакті, щоб пройти шляхом Всесвіту. Всесвіт став тілом. Існує багато всесвітів, але Істинне Буття лише одне. Тому ми маємо кілька тіл, як всесвіт, але Атма всюди тільки одна. Коли Всесвіт зароджувався, це була еволюція або вибух Істини. Істина це БОГ, це Існування, це Буття, ІСТИННЕ БУТТЯ. Самадхі повертає вас до джерела походження. Тобто це наука про Розчинення, про Роз'єднання.  

Злиття або З'єднання відбувається в тілі п'яти елементів. Істина це природне явище, котре подорожує через вищу свідомість до нижчої, до того, щоб стати цим людським тілом (Нижчий рівень фізичної Свідомості). І це довга подорож. Людське тіло та людська свідомість пам'ятає все минуле на мільйони років тому. У всьому Всесвіті не існує нічого, нічого містичного чи таємного, крім людського тіла та ума. Це скарб усієї людської діяльності. Людство отримало величезну силу ума, яка повторює чи дублює силу Бога.

Якби ви змогли зрозуміти, як правильно застосувати силу ума для дослідження світу, то Він став би як велика цивілізація та відкриття науки, відкривши саму науку.

Духовний світ це стан “З Умом”, а медитація це стан “НЕ УМА”, котрий і є САМАДХІ.

ПРОЦЕС ПРАКТИКИ

 Я хочу привести вас до зустрічі із самим собою. Ви і є Океан. Ви – це Абсолютна Істина (а не те що ви про себе думаєте). Ви – це Бог, ви – це Вище Я. Тоді це відправна точка для сходження туди, звідки ми зійшли.

Зрозумійте, що кожна еволюція на Сонці відбувається завдяки теплу. Ідентично, еволюція в тілі відбувається також завдяки теплу. Кожну секунду воно творить новий атом. Усі атоми є життям і рухаються у своєму напрямку, згідно з гравітаційним центром. Вся природа магнітом притягує вас та проникає крізь вас й те саме відбувається у всьому Всесвіті. 

Але це відбувається лише якщо є розрив, проміжок між елементами Світобудови. Якщо немає розриву, немає проміжку, – цього руху не станеться. Самадхі теж трапляється завдяки розриву.

При спусканні фізичне тіло, як останнє творіння, поєднує в собі всі п'ять першоелементів: Землю, Воду, Вогонь, Повітря та Ефір. Самадхі це сходження, коли від'єднується кожен елемент (у зворотному порядку).

Початкове Самадхі, так чи інакше, буде на фізичному рівні, котре також відоме як Фізичне Самадхі.  І так далі…

Ви вже зрозуміли, що Прана присутня скрізь, як форма енергії, на різних рівнях. Це засіб трансформації. Енергія у формі Вогню, або, як ми називаємо, “Агні”, присутня скрізь у Всесвіті й також знаходиться в нашому тілі. У людському тілі вона також називається, як Агні Доша – чи життєва енергія, котра балансує наші п'ять елементів. Інша її назва – “Панчамахабхутагні”.

  1. Акашамахабхутагні – ця форма Вогню, що відповідає за Першоелемент Простору (Акаша, Ефір).
  2. Ваюмахабхутагні – відповідає за Першоелемент Вітру (Ваю).
  3. Теджас або Теджамахабхутагні – відповідає за Першоелемент Вогню.
  4. Джаламахабхутагні – відповідає за Першоелемент Води.
  5. Притхвімахабхутагні – відповідає за Першоелемент Землі.

Найпотужніша форма енергії серед усіх – “Джатхар агні” – “Джатхар”, що означає Вогонь, який виникає у шлунку. Це найсильніший вогонь, який сприяє перетравленню їжі в шлунку. Як трансформувати цей вогонь в інший, що відомий як “Йога Агні”? Вогонь, який виникає у Йога, завдяки різним кріям, і який веде до Самадхі.

Фізичне тіло відоме як елемент Землі. Тіло, щоб трансформуватися, повинне мати певну силу енергії. Як ви вже зрозуміли, в Пупковому Центрі, що представляє нашу сонячну систему (Сонячне сплетіння), знаходиться особливий вид Вогню.

Місце нижче пупкового центру, де знаходиться Свадхіштана чакра, відоме як місячна система.

Ми всі знаємо, що Земля вийшла з океану завдяки еволюції в океані. Еволюція відбулася за допомогою енергії Вогню. Земля поєднала у собі всі п'ять елементів, оскільки сама вийшла із цих п'яти елементів. (У процесі Світобудови всі Першоелементи вийшли одне з одного. В самому кінці з'явився Першоелемент Землі)

Щоб чітко зрозуміти це, якщо хтось захоче йти в Самадхі, практикуючий має пройти крізь кожне тіло, відокремлюючись від кожного елемента і рухаючись вгору. Це означає, що учень повинен почати відділяти перше тіло (Землі), потім друге – тіло Води. Він повинен практикувати генерувати тепло і під час виділення тепла він повинен розвивати власне Центрування (направлення до Центру Себе), розчиняючи кожен елемент один за одним і рухаючись всередину або, як ще кажуть, – вгору.

Ми знаємо, що ніщо не може існувати без Прани та Вогню, оскільки кожен рух є результатом Прани та енергії Вогню. Хвилі в океані теж виникають через Вогонь, дерева ростуть завдяки Вогню, люди ростуть завдяки Вогню – тому, що Вогонь є сама трансформація. Сходження, відділення кожного елементу і рух вгору в Практиці може статися тільки тоді, коли ми йдемо всередину, в Центр Себе. І ця трансформація відбувається завдяки Вогню.

Наша практика деяких крій і пранаям також сприяє виникненню Вогню та виходу на вищі рівні Свідомості. Оскільки Самадхі це наука розділення (з Пракриті та її елементами) та з’єднання (з Вищою Істиною), це можна назвати Сходженням.

Ми вже згадували у попередніх розділах деякі важливі крії та пранаями, які ведуть до кульмінації, тобто Самадхі. Вони допомагають розвивати усвідомленість своєї Істинної Сутності та ведуть до повного єднання з Самим Собою Істинним.

Однак найсильніша крія – це АГНІСАРА КРІЯ, назва якої говорить саме за себе. Створювати вогонь у тілі, який трансформує чи транслює кожен елемент у бік вищого і світлого Я. Виконуючи певні крії чи практику, необхідно перенести всю енергію в центр, той центр, який стане місячним центром, що контролює усі системи. Тоді в ньому станеться трансформація. Практикуючий, сидячи в Сукх-Асані (будь-яка зручна поза з прямим хребтом), виконує Агнісару і виходить за межі фізичного тіла (в Ефірне Тіло), потім ефірне тіло стає тілом Теджаса (Вогню), так народжується Теджас. Таким чином, ефірне тіло, що складається з Води, замінює фізичне тіло, і елемент Води виходить на передній план. Вода розчиняє фізичне тіло, а потім відбувається перехід у тіло Теджасу. Тобто воно стає усвідомленим і керованим. Роблячи практику не забувайте про усвідомленість в цьому тілі, оскільки це робота з енергіями. Енергія може бути збалансована енергією. Вища частота енергії може розчинити у собі енергію нижчої частоти.

Ми зрозуміли з попередніх розділів, що Атма створила ум. Прана стала умом, що з'єднує его з Пракриті, і ми дізналися раніше, що сама Пракриті стала тривимірною, тобто, Саттвічною, Раджастичною та Тамастичною. Іншими словами це комбінація Електронів, Протонів і Нейтронів. Кульмінація Брахма, Вішну та Шива Енергій.

Все живе має своє коріння. З корінням ми прийшли в цей світ. Життя це кругообіг. Цей кругообіг життєвої подорожі повертає нас до джерела, туди, звідки ми прийшли – всі тіла вмирають й істоти залишаються в астральному чи космічному світах. Все це різні шари існування, як пояснювалося раніше в попередніх розділах. Тільки перебуваючи не у фізичному тілі, людина не може реалізуватися, потрібно пройти через ефірне тіло і повільно піднятись до інших тіл. Як видно з попередніх розділів, практик отримує досвід кожного наступного шару існування (або свідомості), виходячи за межі попереднього, й кульмінацією всього буде зустріч з Джерелом, котре і є Істина. Котре і є Брахман, котре і є Параматма.

Це і є Самадхі.

Цінуйте кожен момент. Час не чекає нікого, але він знову повертає вас у людську форму, щоб реалізувати Істину Життя.

Махайогі Пайлот Бабаджі демонстрував Самадхі приблизно 108 разів у різних частинах Індії та кілька разів за кордоном. Починаючи з Самадхі елемента Землі, яке називається Бхумігат Самадхі. Він також демонстрував Джаль Самадхі. Самадхі у повітронепроникному кубі, Самадхі під снігом протягом 33 днів у Гімалаях.

Деталі цих Самадхі описані в книзі – “Гімалаї говорять”. У книзі розповідається про ранні роки життя Бабаджі, і про те, як все відбувалося. Все це стало можливим, тому що Він знає силу трьох енергій.

Сила знання – Джняна Шакті 

Сила Бажання – Іччха Шакті 

Сила дії – Крія Шакті 

Деякі витяги із зазначеної книги можуть допомогти вам зрозуміти науку Самадхі.

Будь-який Садхак або йогі може поділити людське тіло алгебраїчною формулою – (ab)*c=а*(bc) або b*(ac). За допомогою додавання та віднімання він може збільшити або зменшити розмір тіла. Він повинен взяти А, В і С як фізичне, астральне та каузальне тіла відповідно. Наступним кроком він має взяти М і N як астральний рівень та рівень інтелекту. Всі астральні базові елементи людського тіла, такі як чакри є Р, а Q представляє Коші. І всі почуття мають бути затиснуті фізичними рамками. Каузальне тіло може розлучитися з усіма частинами чи складовими, і Я може звільнитися. Якщо ви вирішите це рівняння, ви виявите, що “Я” стане відокремленим і стане єдиним з Вищим розумом. Але коли воно з'єднується з усім, то починає взаємодіяти з тілом. Множення позначає напрямок Брахма-таттви та коли відбудеться поділ, він почне рухатися до себе.

Через різні комбінації даних алгебраїчних рівнянь, людське тіло може бути зменшено до найменшого астрального існування або його розмір може збільшитися, наприклад: а3+b3+c3-3abc=(a+b+c).

Це відкриває той дивовижний факт, що астральне тіло зі всіма частинами, що приховані в Кошах або оболонках, присутнє у Кошах грубого або фізичного тіла. Подібно до цього, каузальне тіло також присутнє з усіма його астральними елементами у вигляді Мандали (Сфери або Поля). І, нарешті, проявляється Душа чи Атма, тобто, досягається “Вище Я” (точніше: “Істина Сутність”, тому що там вже немає ніякого “Я”) і це Майстер всього.

Грубе тіло може досягти внутрішньої суті через проходи. Після того, як досягнута внутрішня частина, вона з'єднується з тонким тілом. Це з'єднання складається з трьох математичних положень, котрі називаються додаванням, відніманням і діленням.

Апана може бути повністю піднята вгору, де з'єднається з праною, яка також може бути помножена. Момент, коли вбудовані “Сукшам Махабхути” (Тонкі Першоелементи), коші та нервові сплетіння починають взаємодіяти з Апаною, змішаною з Праною, відбувається електрична діяльність. Тому йогі відкриває канал Сушумна, перш ніж підняти Апану. Далі він відокремлює себе від нервів та фізичного тіла. Після роз'єднання зв'язку з грубою формою він з'єднується з Сукшма Махабхутами (Першоелементами Тонкого Світу) та ментальними рівнями. Перед з’єднанням Чітти та его ця дія посилюється, проходячи через чакри й коші, змиряючись з умом і розумом (Буддхі), відкидаючи убік вуаль природи, Акашу і, нарешті, панча-прану (п'ять основних Пран). І завдяки союзу тонкого та каузального (причинного) він стає вільним. Отже, всі подальші дії народжені цим бажанням.

На цій стадії, каузальне та астральне тіла можуть бути розділені та стають незалежними. У незалежному стані вони можуть здійснювати свої рухи. Якщо Йогі хоче тільки Атмапракаш, він може залишатися лише у просвітленому каузальному тілі. Це само освітлення є смерть особистості. Це є Адвайта.

  Йогі може перейти на тонкий рівень, коли Прана з'єднується з Апаною і припиняється перебіг прани каналами Іда (лівий, місячний) та Пінгала (правий, сонячний). Тобто, рух Прани відбувається у каналі Сушумна (центральний канал). Вона проходить через півкулі мозку, основні чакри та вузли. Це починає рухатися вгору до Брахма-Капал, до лоба. Внутрішня суть тоді, стаючи свідомою, починає діяти. У цьому кульмінаційному йогічному стані немає руху, ні зупинки. Тоді йогі, після того, як вийшов з рабства тіла, отримує доступ до божественних знань.

Зовнішні органи людського тіла служать як перший прилад у відкритті Невідомого. Усі органи відчуттів реагують на різні прояви природи. Відображення цього злиття потім транслюється у простір. Цей другий результат спрямовується всередину, що потім аналізується та синтезується умом. Ум передає повідомлення із внутрішнього світу до зовнішнього. Отже, народжуються прагнення та задуми людини. Якщо потік внутрішніх та зовнішніх хвиль обмежений, внутрішні прагнення залишаються незмінними. Якщо обмежити потік думок, то з'єднання Прани та Апани допоможе зламати зв'язок з Панч Бхутами (Грубими Першоелементами).

Прагнення (схильності, задуми), що знаходяться в Сушумні, чисті та саттвічні. Ці чисті прагнення висвітлюють ум холодним та спокійним світлом й відокремлюють йогі від фізичного світу. Йог поринає у свою Справжню Суть. І в цьому є кульмінація Йогі.

Енергетичні хвилі, що виходять з області пупка садхака (практикуючого), йдуть у напрямку до скронь. Спочатку йог закриває руками всі зовнішні отвори. Ці запобіжні заходи необхідні для того, щоб зберегти тонкі канали від пошкоджень силою енергії. Ці струми можуть бути викликані Дхоулі-крією (швидке втягування та витягування передньої стінки живота). І вони повертаються в протилежному напрямку, поки не змішуються з Праною. У цій точці Удана, В’яна та Самана починають діяти разом. Течія цього потоку може бути зупинена на різних стадіях за допомогою бандх і може бути зібрана інформація про різні частини та елементи тіла. Головний нервовий центр, що знаходиться у плечах, може бути активований несподіваним підйомом Апани. Цей енергетичний центр своєю чергою проводить потік протікаючої Апани до інертного каналу та пробуджує всі нерви, Кендр (Центр) та Мандалу (Сферу, Поле) внутрішнього світу.

В результаті все тіло починає тремтіти. Садхак може зупинити цей струм за допомогою махабандхи та контролювати, спрямовувати його відповідно до своєї волі. Після цього він може зупинити його рух на трьох різних стадіях для того, щоб вивчити неактивні астральні частини всередині людського тіла.

Зрештою, з вибухом потужного світла, йогі відокремлює себе від Панча-Бхутів (П'яти Першоелементів) і починає існувати самостійно в астральній формі. У такому стані він може рухатися або залишатися нерухомим. Мікроорганізми та Шакті допомагають у всіх його рухах.  Цей стан звільняє йогі від життя та смерті. Функціонування всіх органів тіла, крім серця, припиняється. Джняна-Індрії (органи пізнання) підтримують життя чи пульсацію астрального тіла.  Ця пульсація містить у собі силу астрального тіла.

У цьому контексті ми можемо взяти на себе відповідальність за вивчення мозку людини. Зовнішній вигляд головного мозку можна порівняти з волоським горіхом. Серед багатьох ліній на його поверхні три мають першочергове значення. Якщо розкрити та розтягнути головний мозок, то виявиться шматочок ущільненої тканини, подібний на закінчення великого пальця. Вона злегка округла і безперервно випромінює білувато-золотисте світло всередині людського тіла. Зовні це видно як Пінда (Кулька) – джерело тисяч нервів. У центрі його знаходиться десять триколірних зірок з білуватими краями, які сяють подібно до діамантів. Ці яскраво забарвлені зірки підтримують зв'язок між внутрішнім та зовнішнім світом. Вони також представляють десять відчуттів або Індрій. Трішки вище, в лівій частині Пінди, можна побачити яскраву зірку.  Вона являє собою людський ум під впливом Чітти. Ця зірка відправляє послання людині у формі різних схильностей і встановлює правила її поведінки у світі. На деякій відстані від неї знаходиться ще одна зірка, яка сяє подібно до Полярної зірки. Ця зірка називається Бінду, і в ній містяться знання всього світу. Всі дрібні клітини, пов'язані з серцем, виникли з цієї точки. Астральне тіло приховано в Кошах (оболонках) Прани, ума та Розуму (Буддхі, інтелекту). Йогі або садхак може виходити та входити в грубе тіло за допомогою астрального тіла. Злиття трьох головних каналів Іди, Пінгали та Сушумни знаходяться в центрі храму йогина в формі прекрасного божественного світла. Це світло дає можливість бачити живих істот в астральному світі. Він може спостерігати або дослідити весь Брахманд (Всесвіт) завдяки цьому божественному баченню. Використовуючи сучасну термінологію, можна сказати, що це божественне бачення відіграє роль антени між астральним тілом та тілом Ефіру (Акаша). Коли йогі з'являється в астральній формі, то він не потребує сприяння цього божественного світла. Тонке тіло оживає тільки тоді, коли отримує світло від Джив-атми. Мало того, за допомогою цих хвиль світла астральне тіло передає внутрішні та зовнішні повідомлення. Тонке тіло може безперешкодно подорожувати у різні Світи (Локи). Воно може також стискати свій розмір за бажанням або збільшуватися, коли захоче. Найдивовижнішою особливістю астральної форми є те, що вона може приймати безліч форм одночасно. Я часто приймав різні форми в Пітхорагарсі, Баґешварі та Альморі (міста в частині Гімалаїв місцевості Кумаон, штат Уттаракханд), де вражав людей, з'являючись у різних місцях одночасно. Досі люди у цих містах згадують ці неймовірні для них події.

Одним із чудових проявів найвеличнішої майстерності йогина є створення людської форми за допомогою сили волі. Будучи в астральній формі, йогі може використовувати силу думки й досягати бажаного результату.

Мої відносини з Девраха Бабою почалися з обміну думками, й досі ми використовуємо цей незвичайний спосіб спілкування. Ми жодного разу не зустрічалися, але знаємо одне одного дуже добре.

Махайогі, який опанував знання про Панча-Бхути (П'ять Першоелементів), відомий як Таттва-Даршан. За допомогою астральних елементів він своєю силою волі може створювати та розчиняти людську форму. В астральній формі йогі також може розгадувати таємниці галактичного простору. Він повною мірою живе в астральній формі та може вільно використовувати силу своїх вібрацій думки. Він також може використовувати цей потужний засіб для спілкування з мандрівними душами та впливати на їхнє переродження. Час народження та лоно матері також можна вибрати в такий спосіб.

Я успішно допоміг багатьом душам народитися. Народження сина в будинку Мохан Сінх Соні в Рудрапурі, сина Муні Шаха в Пітхорагарсі – це два приклади, котрі підтверджують силу моїх вібрацій думки. Оскільки багато чоловіків і жінок захоплені пороком хтивості та фізичної пристрасті, багато чистих душ не знаходять відповідної утроби, й таким чином позбавлені шансу переродитися. Камбелі, чи сексуальний потяг був створений для народження потомства. Але людина стала свідомо ігнорувати цю справжню функцію та використовує її для отримання сексуального задоволення. Якщо пара хоче мати дитину з гідним або величним характером, то повинні бути дотримані такі правила: правильний спосіб життя, терпіння та сприятливий час.

Я щиро закликаю всіх матерів цього світу, щоб вони дали можливість переродження великим душам, котрі зацікавлені прийти в цей світ, щоб врятувати його від розпаду й виродження.

У цій книзі (Гімалаї говорять), яка є направляючим інструментом, є ще багато інших пояснень.

Ви, як претендент, можете зрозуміти, як три найсильніші енергії – ІЧЧХА, КРІЯ і ДЖНЯНА ШАКТІ – можуть допомогти повернутися до першоджерела – називайте його ІСТИНА – називайте його АТМА – називайте його ВИЩА БОЖЕСТВЕННА СВІДОМІСТЬ або ПАРАМАТМА. НАЙВЕЛИЧНІШИЙ ЕЛЕМЕНТ. Це ваше Самадхі – подорож від ФОРМИ до БЕЗФОРМЕННОГО.

Для попередньої практики ми згадали кілька мудр та крій, і коли настане час, ви пізнаєте цю священну таємну науку під вмілим керівництвом Сіддха-йоги з Гімалаїв.