Глава 14. Три тіла та п'ять оболонок
Ми всі спустились від Вищої Божественної Свідомості та дійшли до фізичної форми, тепер Атма бажає піднятись до свого джерела. Сходження назад є можливим лише тоді, коли ми розуміємо, що таке рух нагору. Що означає зворотній рух по тому ж маршруту, по якому ми прийшли. Роз’єднання з кожним рівнем та шаром свідомості для досягнення Вищої божественної Свідомості.
Таким чином, в цьому процесі спускання Вища Божественна Свідомість була укладена в три тіла, котрі одне за одним доводять її до фізичної форми; а ці три форми тіла, своєю чергою, підтримуються п’ятьма оболонками (Кошами) або знаходяться в них. Термін оболонка в науці означає з’єднувальну тканину органа або його частин, котра зв’язує разом його складові частини та утримує їх на місці.
Між тим, Гімалайські Сіддха Йоги відкрили це набагато раніше та розповіли про це людству у Ведах та Упанішадах. Коротко це можна описати так:
Є три тіла, котрі мовою йоги відомі як:
- Фізичне тіло – Стхула Шаріра
- Астральне (Тонке) тіло – Сукшма Шаріра
- Каузальне тіло – Карана Шаріра
З самого слова бачимо, що Фізичне тіло означає наше Грубе тіло. Вона має в собі всі п’ять елементів: Землю, Воду, Вогонь, Повітря та Ефір, оскільки воно є кінцевим продуктом всіх цих елементів, котрі поступово виникли з Вищої Божественної Свідомості. Грубе тіло створене з їжі, життєвої енергії нашої їжі. На санскриті їжа називається Аанна, а коша – це оболонка, контейнер. Отже, перший шар складається з Аннамая коші або оболонки їжі. На цьому рівні практик розпізнає себе в основному за якостями статі, віку та іншим характеристикам, за тим, що думають про нього інші, при цьому більше уваги приділяється зовнішньому вигляду. Коли ми стаємо дисциплінованими відносно нашої їжі та роботи, це допомагає нам рухатись далі, до Астрального Тіла.
Астральне тіло або тіло Ефіру. Ефір означає легкий, рухливий. Відповідно оболонки, з яких він складається, будуть легшими – як хвилі, рух. Астральне тіло складається з трьох оболонок:
Пранамая коша – енергетичне тіло. Наша аура, наші органи дії, наше пранічне поле, дихання. Ця оболонка дає життя всьому та, відповідно, й нашому тілу. Вона стимулює п’ять видів енергії Прани: Прана, Апана, В’яна, Удана і Самана. Коли вони збалансовані, наш розум також збалансований і розслаблений. Цей баланс можна досягнути з допомогою Пранаями.
Дисбаланс якихось з цих пран приводить до хвороб тіла. Є щось, що наше тіло не може прийняти, щось некомфортне. Балансування прани дає можливість досягнути чистоти, ясності та спокою. На цьому рівні оцінювання практикуючого основується на таких якостях – я лікар, вчений, філософ, фермер, письменник, безсилий, розумний, багатий і т.д.
І ми підходимо до Манамая коші або Ментальної оболонки.
Манамая коша – Ментальна оболонка – манас або ум це енергія, що постійно перебуває в русі. Тут знаходяться наші емоції, думки, почуття, наші вподобання, судження, бажання, наші пошуки – все це належить до ума. На цьому рівні наш ум більш зв’язаний з емоційним аспектом. Під умом, в цьому випадку, ми маємо на увазі нашу свідомість та підсвідомість. Ця оболонка знаходиться посередині – дві коші вище і дві коші нижче, тому вона також є проміжною зв’язуючою оболонкою (кошею). Вона передає інформацію між різними тілами та відповідає за прийняття вхідних даних з зовнішнього світу і за отримання інформації зі світу інтуїції. Це рух без будь-яких обмежень. Ця коша виходить за межі фізичної сфери. Але це трапляється тільки тоді, коли ми пізнали, як стати єдиним з цією кошею і з елементом, котрий з нею асоціюється, як вийти за її межі до наступної оболонки. Від цієї коші можна перейти до Віджнянамаї Коші. Далі в книзі будуть дані пранаями, мудри та бандхи, котрі допоможуть цього досягнути.
Віджнянамая коша – Оболонка Інтелекту або Розуму. Інтелект означає нашу здатність розрізняти на вищому рівні. Звідси бере початок наша карма, оскільки ми керуємось думками про те що, як, де і чому зробити, і наші дії – це продовження цих думок. Контролювати психіку доволі легко, але рівень інтелекту є тоншим і швидшим, тому він має потребу в постійній практиці саттвічних думок, за якими йдуть дії для виходу за межі, для подорожі до Вищої Божественної Свідомості. Відповідно до нашої практики виходу за межі кожної оболонки, наш ум поступається дорогою мудрості, і поступово ми приходимо до своєї глибинної сутності, де перебуває Блаженство. Це відбувається природним чином.
Каузальне Тіло або Карана Шаріра – “Карана” на Санскриті означає причину, нашу причину перебування на земному плані, причину нашого народження і спосіб повернутись до Себе Істинного.
Ми можемо зрозуміти тонкі реалії розвитку нашої душі, що стали причиною нашого народження в такій формі. Це може трапитись тільки в тому випадку, якщо ми досягнули найтоншого рівня, де нічого немає, крім блаженства або Ананди – це і є Анандамая Коша або Оболонка Блаженства.
Анандамая Коша – Оболонка Блаженства – Під час глибокого сну, коли ум і відчуття припиняють діяти, ми завмираємо між обмеженим світом і нашим Істинним Я в стані Блаженства або Ананди. Це форма нашого Я є абсолютною формою життя. Коли в цьому стані з’являється здатність до Знання Істини, це також називають Стітхапраг’я.
Стітхапраг’я – або вільна душа, що навіки утвердилась в Знанні своєї Істинної Сутності. Стітхапраг’я бачить присутність Бога у всьому, в кожній людині.
Практикуючому стає легше зрозуміти попередні коші, коли він досягає цієї оболонки. Реалізація починає проявлятись як широта душі, не прив’язана до фізичного чи ментального плану. Також приходить розуміння того, що цей світ минаючий. Завдяки цьому збільшується значення філософії або ідеології, спокійного відношення до життя, справжній сутності речей і тонкостей. В такому стані практик відчуває незначність всіх мирських проблем і в кінцевому результаті досягає стану спокою та вдоволеності.
В міру нашого сходження від Матерії до Вищої Божественної Свідомості потрібно обов’язково пройти всі ці оболонки, тобто, потрібно дозволити цьому статись. Якщо у нас є благословіння реалізованого Майстра, цей процес буде набагато легшим. Гімалайська Сіддха Йога – це безкінечна милість і благословіння для виходу за межі ума, інтелекту та его.